föstudagur, 30. desember 2011

Mit grønne univers: Tsuga

Før jul præsenterede jeg jer for nogle stedsegrønne planter fra min have. Den tråd tager jeg op igen, så i den nærmeste fremtid viser jeg flere stedsegrønne.

Tsugaerne er stedsegrønne nåletræer. De minder lidt om grantræer, men tsugaen er meget langsomtvoksende og har bløde nåle. De nye skud er ligeledes bløde, hvilket bevirker at planten har en fin overhængende vækstform, som jeg finder meget smuk. Tsugaen sætter stor pris på at "bo" i haver med gode læforhold.

En god plante i små haver.

Til orientering kan jeg oplyse, at der findes flere forskellige arter, så det er med at udse sig lige netop den plante, der har de egenskaber, man synes bedst om.


Source:http://mitgronneunivers.blogspot.com/2011/12/tsuga.html
Powered by Reader2Blogger

Engin ummæli:

Skrifa ummæli